maandag 12 maart 2012

maandag...













Ik weet het weer als ik die vervelende wekker van me hoor afgaan: het is maandag. Van dat geluid alleen al wordt ik chagrijnig... Als ik eenmaal opgestaan ben, en voor mijn kledingkast sta, kom ik (natuurlijk, het is tenslotte maandag) tot de conclusie dat niet alleen mijn favoriete spijkerbroek in de was ligt, maar ook mij favoriete vestjes, shirtjes en dat ene nieuwe leuke jurkje dat ik voor vandaag had uitgezocht maar dat blijkbaar alweer spoorloos verdwenen is. Geweldig, nu is mijn humeur helemaal gedaalt tot o,00. Nou heb ik een paar ideeën om je maandagen iets dragelijker te maken. (het zijn er tenslotte nog altijd 52 in een jaar.)














1. Vergeet wekkers die je wekken met een irritant: pieeeeeeeeeeeeeeep, of pieppieppieppiep of iets wat daarop lijkt, vind je het heel gek dat je al chagrijnig bent als je opstaat? Neem een wekkerradio of zet je mp4-speler of ipod. Hier een paar liedjes om leuk (of snel, haha) wakker te worden: http://www.youtube.com/watch?v=rhN7SG-H-3k of http://www.youtube.com/watch?v=RsMgIocbNPU.


2.Pak niet alleen je tas in voordat je naar bed gaat maar leg ook vast een outfit klaar. (zodat je niet voor hetzelfde probleem als mij komt te staan...


3. Sla vooral niet je ontbijt over! Zeker als je nog een eind moet fietsen of een lange dag hebt. Kun je 's ochtends echt geen boterham naar binnen krijgen, kies dan voor yoghurt met fruit en muesli, ook lekker en gezond.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten