donderdag 10 mei 2012

Denk positief!

Vaak hoor je mensen zeggen: 'Je denkt zo negatief!' En dan denk je: goh je meent het! Je weet wel dat je positief moet denken maar soms zit het allemaal tegen, en dan lukt het gewoon niet. Nou vertel ik je niet dat je elke dag uren moet gaan zitten mediteren 'om je gedachten op orde te krijgen' (hoewel het wel schijnt te werken;)!), dit is een beetje te zweverig voor de meesten onder ons. Maar een beetje happy thinking kan zorgen dat je echt gelukkiger wordt. Ik heb een paar tips voor je verzameld.
1. Geef jezelf positieve peptalks. (nee, dit hoeft niet hardop!) Denk dus niet als je een moeilijke toets aan het leren bent : aaah ik kan dit niet, ik haat dit vak ***! Maar: goed, ik vind dit niet leuk maar als ik nu even goed doorwerk mag ik mezelf dadelijk trakteren op een stuk taart! (of welke beloning je jezelf ook geeft!) Dit is ook gelijk tip 2:

                                                 2. Beloon jezelf als je iets goed doet! 

3. Als je merkt dat je negatief denkt, ben je al op de goede weg. Het enige wat je nu nog moet doen is zorgen dat je weer aan fijne dingen gaat denken, dingen waar je blij van wordt!
4. Als je je rot voelt, zonder je dan vooral niet af! Vrienden zorgen voor (goede) afleiding, en voor je het weet ben je je negatieve gedachten alweer vergeten!
Succes met happy thinking!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten